تبلیغات
Science&Technology - آشنایی با برخی اصطلاحات و روش‌های تست سرویس ADSL شما آماده است

آشنایی با برخی اصطلاحات و روش‌های تست سرویس ADSL شما آماده است

نویسنده :سعید
تاریخ:پنجشنبه 24 شهریور 1390-11:07 ب.ظ


آشنایی با برخی اصطلاحات و روش‌های تست
سرویس ADSL شما آماده است
بایت - مورخ چهارشنبه 1390/06/23 شماره انتشار 17932

در شماره‌های پیشین، شما را با انواع سرویس‌های اینترنت پرسرعت و تنظیمات مودم‌های آن آشنا کردیم. در این شماره قصد داریم شما را با برخی اصطلاحات رایج در زمینه ارائه این خدمات و همچنین برخی راه‌کارهای متداول برای آزمایش صحت و سقم آن آشنا کنیم.

خط شما رانژه شد

پس از درخواست شما جهت راه‌اندازی سرویس اینترنت، شرکت مربوطه تقاضای شما را به مرکز مخابرات منطقه ارسال می‌کند. پس از این مرحله لازم است تا خط تلفن شما قابلیت تبادل صدا و داده در یک زمان را پیدا کند. بنابراین مخابرات با فعال کردن این سرویس، اصطلاحا خط شما را رانژه خواهد کرد. در مرحله بعد کلمه و رمز عبور سرویس شما توسط شرکت مربوطه تعیین و به شما اعلام می‌گردد.

چراغ اینترنت خاموش است

هرگاه در دریافت و ارسال اطلاعات با مشکل مواجه شدید به چراغ اینترنت مودم نگاهی بیندازید. خاموش بودن و یا قطع و وصل مداوم چراغ مربوط به اینترنت نشان دهنده این است که در خطوط ارتباطی مشکلاتی وجود دارد. در این حالت بهتر است با مرکز پشتیبانی سرویس‌دهنده خود تماس بگیرید. معمولا این شرایط زمانی پیش می‌آید که در مرکز مخابرات منطقه شما مشکل به وجود آمده باشد. بنابراین پشتیبانی به شما اعلام خواهد کرد که چه مدت برای حل این مشکل زمان لازم است.

در حالتی دیگر ممکن است اکانت مربوط به شما در سیستم سرویس‌دهنده اشغال باشد. گاهی پیش می‌آید که با وجود خاموش شدن رایانه شما و یا قطع کردن اختیاری سرویس اینترنت، اکانت مربوط به شما در شبکه سرویس‌دهنده فعال باقی بماند. در این شرایط هر چقدر شما برای برقراری ارتباط مجدد تلاش کنید موفق نخواهید شد. تنها راه چاره این است که اکانت شما توسط پشتیبانی غیرفعال شده و مجدد فعال گردد که این کار با یک تماس امکان‌پذیر است.

در سال‌های پیش ایمن نبودن این شبکه‌ها مشکل بزرگی بود که به کاربران امکان می‌داد تا با داشتن کلمه عبور سرویس اینترنت سایر کاربران، از حجم دانلود آن‌ها در مکانی دیگر و از روی خط تلفنی دیگر استفاده کنند. در این حالت نیز کاربر اصلی نمی‌توانست به اینترنت متصل شود زیرا اکانت او توسط فرد دیگری قابل استفاده بود. اما خوشبختانه در حال حاضر هر کاربر تنها می‌تواند از روی خط تلفن خود به شبکه متصل شود.

یک حالت دیگر که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که چراغ ADSL مودم روشن و چراغ اینترنت آن خاموش بود. در این حالت ممکن است میزان حجم دانلود شما تمام شده باشد. باید بدانید که به ازای هر سرویسی که شما انتخاب می‌کنید حجم دانلود و آپلود معینی در اختیار شما قرار می‌گیرد. به عنوان مثال اگر برای سرویس اینترنت 3 ماهه 9 گیگابایت حجم تبادل اطلاعات را انتخاب کرده باشید، در صورت تمام شدن زودتر از موعد این حجم، چراغ اینترنت مودم شما خاموش خواهد شد. البته به این نکته نیز توجه کنید که پس از 3 ماه، حجم باقی مانده از 9 گیگابایت شما نیز صفر خواهد شد. بنابراین لازم است تا مدیریت دقیقی روی حجم استفاده خود داشته باشید.

دریافت و ارسال انجام نمی‌شود

گاهی اوقات پیش می‌آید که با وجود روشن بودن چراغ اینترنت مودم، امکان دریافت و یا ارسال اطلاعات وجود ندارد. در این حالت معمولا خطایی در شبکه وجود دارد که با خاموش کردن مودم برطرف می‌شود. بنابراین مودم را به مدت 5 دقیقه خاموش کرده و کابل برق آن را نیز جدا کنید. با راه‌اندازی مجدد، به احتمال زیاد مشکل حل خواهد شد.

دستورات تحت DOS

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین دستوراتی که در بررسی وضعیت سرویس اینترنت استفاده می‌شود دستور Ping است. با ورود به پنجره Run و یا فشردن کلید ویندوز به همراه کلید R در صفحه کلید، می‌توانید از این دستور استفاده کنید. شما می‌توانید با تایپ دستور Ping 4.2.2.4 –t و یا Ping 4.2.2.3 –t برقراری ارتباط خود با سرور اصلی ارائه دهنده اینترنت را بررسی کنید. اگر پس از تایپ این دستور کلید Enter را بزنید با سه پیغام رایج مواجه خواهید شد. پیغام اول که بر صحت برقراری ارتباط شما دلالت دارد عبارتی است که به صورت Reply from 4.2.2.4 به همراه اعداد مربوط به آن نمایش داده می‌شود. پیغام دیگر General Failure است که نشان‌دهنده عدم برقراری ارتباط شما با مودم است. در صورت مواجه شدن با پیغام Request time out زیاد نگران شوید. زیرا این پیغام مشکلات مربوط به شبکه مخابراتی و سرویس‌دهنده را بیان می‌کند. اما اگر با پیغام Destination host unreachable رو به رو شدید بهتر است تنظیمات داخلی مودم خود به ‌ویژه کلمه و رمز عبور خود را مجدد بررسی کنید.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
foot pain
شنبه 18 شهریور 1396 11:51 ق.ظ
Greetings! Very helpful advice within this article!

It is the little changes that produce the greatest changes.

Thanks for sharing!
http://organicoutfit2198.unblog.fr/2016/02/21/how-shoe-lifts-overcome-leg-length-difference/
یکشنبه 4 تیر 1396 04:13 ب.ظ
Hi my friend! I want to say that this post is awesome, great written and include approximately all vital infos.

I would like to see extra posts like this.
terasowels.wordpress.com
سه شنبه 26 اردیبهشت 1396 11:15 ق.ظ
When I initially commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox and now each time a
comment is added I get three emails with the same comment.
Is there any way you can remove people from that service?

Bless you!
سه شنبه 8 فروردین 1391 01:01 ق.ظ
بسیار مختصر و مفید بود
تشکر میکنم
موفق باشید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo